קטע רכיבה מספר 4, מחאמי לאורומצ'י

מקום יציאה
HAMI

יעד
URUMQI

נתיב כללי
מחאמי, עולים צפונה לכיוון המעבר של 2766 שחוצה את רכס קארליק. עד בארקול. ההגייה שם העיירה בארקול שונה מעט. משהו כמו
BAHAR HA KROL
משם יש לנו אנפורמציה טובה מאוד לגבי כביש חדש שלא מסומן על המפה שחוצה את הרכס מערבה ומגיע ל
MORI
משם בדרך הלבנה המקבילה לכביש 312 עד
DAHUANGSHAN
משם עם הדרך הראשית לאורומצ'י
תאריך יציאה
25.4.07
משך רכיבה מוערך
עשרה ימים
מועד הגעה מוערך
6.5.07
נקודות בעיתיות לדעתנו
א. כל הרכיבה מעט פחות שגרתית. האנפורמציה שקיבלנו מנהגי משלושה נהגי משאיות שונים היא שהדרך סלולה כל הדרך. לא ברור איך יהיה הקטע שלא מסמן כסלול
ב. שני מעברי ההרים בדרך
ג. מברקול עד מורי יש קטע של 200 ק"מ בערך בלי שום יישוב בוודאות. נצטייד בהרבה מים ממתקים ואוכל, בכל מקרה אמורה להיות תנועה על הכביש, מקסימום נעצור מכוניות ונבקש מים, דבר שכבר יצא לעשות בעבר ועבד יופי
ד. רוח, שיכולה פשוט לתקוע אותנו
פרטי הגסט האווס האחרון בו שהינו
סתם עוד מלון, לא רלוונטי
פרטים כלליים על היעד ומקומות שונים על הדרך
ברקול והאגם שלידו אמורים להיות מקומות תיירותים עם תנועה ערה.יש לנו מידע וודאי על כך שהנקודה
QIJIAOJING
ריקה מאנשים. היו כמה וכמה נקודות בדרך שמסומנות כנקודות יישוב ואין שם כלום.שאר היישובים מ מורי ועד אורומצ'י הם מקומות יישוב בוודאות.אורומצ'י היא עיר גדולה של שלושה מליון איש. סביר להניח שיש שם מערביים וסינים דוברי אנגלית. כמו כן היא תחנת מעבר למטיילים רבים מאוד ויש בה שדה תעופה בין לאומי עם טיסות למרכז אסיה, למזרח התיכון ולכל היעדים בסין. השפה המדוברת פה היא סינית ואיגורית. כאן בחאמי, כולם מדברים גם סינית, סביר להניח שבהרים האיגורים לא יבינו סינית, ואנגלית בכלל אין על מה לדבר. באורומ'צי סביר להניח שאפשר יהיה גם למצוא שניים שלושה איגורים שמדברים טיפה אנגלית אנחנו מצאנו שניים בלאנג'יאו, לא בטוח, אבל אולי יש עוד שניים באורומצ'י
לא ברור לנו איזה תושבים ישנם בעיירות שבדרך
קליטה בפלאפון
סביר להניח שבקטע המעבר מברקול למורי לא תהייה קליטה, וכן בין היישובים. בקטע הדרך הנה היו יומיים ללא קליטה בכלל. סביב היישובים ישנה קליטה תמיד. על כביש 312 יש אנטנות רבות מפוזרות לאורך הדרך גם לא במקומות יישוב וסביר מאוד להניח שניתן להשיג שם קליטה בטווח של 100 ק"מ
אנשים שפגשנו במקום האחרון
עברנו על פני רוכב אופניים יפני בודד שהגיע מטוקיו. הוא מתכנן להמשיך על כביש 312 עד אורומצ'י. לא רלוונטי
אנשי קשר וטלפונים ספציפים שיכולים להיות לעזר
אמור להיות בית קפה של בחור מערבי באורומצ'י. אין לנו את מספר הטלפון שלו. לטניה להמן, ששמה מופיע ברשימות, יש את
הטלפון איפה שהוא. לא ברור מה מידת היעילות של זה אבל הוא אמור להיות סוג של נקודת מפגש של מטיילים
(G) נקודות השארת סימן על הדרך
נשלח הודעת טקסט או שנודיע לדני במייל כשנצא מברקול, ואותו דבר כשנגיע ל מורי. מלבד זה, ניצור קשר אישי בתחנות דלק כשנגיע לכביש האדום - דאהואנגשאן
לקחים וארועים מיוחדים מהקטע הקודם
רוח יכולה לעכב מאוד. בקטע הקודם, בעקבות הרוח, נאלצנו לרכב בלילה קטע די ארוך. סביר להניח שזה יקרה שוב. בכל אופן, הרכיבה בלילה מרגישה בטוחה לגמרי. אנחנו מצויידים בפול מחזירי אור ופנסים
החישוב שלנו הוא 5 ליטר מים לאדם ליום, זה מספיק יחד עם ספרים וזה גם יהיה החישוב להפעם
נקדות תורפה נוכחיות בציוד
ציר גלגל קדמי של יואב חורק מעט
מצב בריאותי נוכחי
פיקס
תקלות צפויות בציוד
שום דבר
מזג אוויר צפוי בדרך
מחאמי הרכס מצפון מושלג עדיין, אנחנו לא יודעים מה המצב באוכף. מניחים שבסדר כיוון שהשלג גם בפסגות יחסית דליל. עם זאת רואים בברור שבמדרונות הפונים צפונה הוא יורד נמוך יחסית. כמו כן ברור שיום אחד יכול למלא את כל ההר בשלג כמו שקרה לנו בעבר
כרגע לפי האתר של מזג האוויר, חמישה ימים קדימה אמור להיות מזג אוויר טוב
ביום שני השבוע ירד פה גשם של ממש והיה קר. רב הימים נעימים מאוד, האזור מאוד מאוד מדברי ואנחנו מאמינים שהגשמים פה יחסית נדירים. הבעייה היא בעיקר בשלושה ימים הראשונים. יש לנו הרבה מאוד ביגוד חם
מעברים בעיתיים צפויים על הדרך
שני מעברי ההרים
קטע הרכיבה מברקול למורי
מים
יש לפחות פעם ביומיים. כאמור, עוברות מעט מכוניות על הכביש. במידה ויש צורך, אפשר גם לעצור אחת ולבקש מים. אם נותנים גז והרוח לא משתוללת אפשר במצב קיצוני גם לרכב 200 ק"מ ביום. מבחינת קצב ההתקדמות שלנו זה ראלי לגמרי
פרטים על מצב הדרכים
אמור להיות סלול לאורך כל הדרך עפ"י מידע אמין ביותר
קישורים של אתרים ספציפים לקטע הבא
לא חיפשנו עדיין. ננסה בבארקול
מצב האנסולין
עד עכשיו 100 אחוז, כל החומר היה תקין
קרח
פעם ביומיים יהיה להשיג, סביר להניח שנגיע לקרח בהרים
שיהיה בהצלחה

אין תגובות: